Výzva na měsíc září: meditace

Minulý měsíc jsem pokračoval ve výzvě z července,a tou byla vděčnost. První měsíc jsem se věnoval vděčnosti téměř každý večer a našel jsem si vždy alespoň 3 události za uplynulý den, za které jsem byl vděčný. Kdybych měl být přesný, řekl bych, že jsem vynechal 5 dní. Za měsíc srpen, jsem ale vykolejil se svou snahou o večerní rekapitulaci vděčnosti a nemohl jsem se k ní vrátit po dlouho dobu. Začalo to cestováním na dovolené a jiné víkendové aktivity. Často se mi stalo, že jsem večer byl rád, že jsem se dostal do postele a usnul jsem. Takže za měsíc srpen můžu říci, že jsem se věnovat vděčnosti zhruba 7 dnů. Což je slabé skóre oproti červenci.

Musím, ale říci, že se mi velice líbilo rekapitulovat si den a přemýšlet nad tím, za co jsem vděčný. Je to opravdu dobré cvičení pro každého kdo si myslí, že v jeho životě se nic zvláštního neděje a nemá být za co vděčný. Když jsem byl donucen si každý den zrekapitulovat a zhodnotit, tak jsem vždycky našel něco, za co jsem byl vděčný, a také jsem přemýšlel, jak mohu následující den vylepšit a čím bych si mohl pomoci. Rozhodně vřele doporučuji všem.

S vděčností jsem neskončil a budu se jí věnovat neustále. Moje zkušenosti s ní jsou velice pozitivní. Pro mě nejdůležitější je možnost si zrekapitulovat uplynulý den a najít si v něm kladné momenty.

Meditace

Tento měsíc se chci věnovat něčemu, o čem již dlouho uvažuji. Je to pro mě meditace. Četl jsem o ní nespočetně krát a neustále mě zajímá, ale ještě jsem si jí pořádně nevyzkoušel, proto bych s jí chtěl věnovat tento měsíc. Existuje mnoho různých způsobů jak meditaci provádět. Nejvíce mě zaujal způsob meditace, který uvádí Leo Babauta na svých stránkách.

Líbí se mi jeho jednoduchost. Přemýšlel jsem o čase kdy budu meditaci provádět a vyšly mi z toho dvě možnosti. První je, že se budu meditaci věnovat ráno po probuzení, nebo lépe řešeno, po vyčištění zubů. Ještě než odjedu do zaměstnání budu meditovat 2 minuty na pohovce. Druhá možnost je, že bych meditoval před spaním. Zatím jsem se pevně nerozhodl, která možnost to bude. Budu zkoušet obě a poté si vyberu tu, která mi lépe vyhovuje.

Moje pravidla jsou následující:

  • Meditovat alespoň jednou denně, buď ráno nebo večer
  • Čas meditace je 2 minuty
  • Zaměřím se na svůj dech, když se v myšlenkách vydám jinam, vrátím se zase ke svému dechu
  • Budu meditovat na pohovce v leže
  • Ideálně v době, kdy budu moci být nerušen
  • Když budu chtít můžu zkusit meditovat i v jiný čas a situaci

Mým cílem je meditoval alespoň jednou za den každý den v měsíci. Časové okno 2 minuty je splnitelné i při velkém vytížení. Určitě si nezakazuji prodloužit čas meditace, ale ze začátku mi budou stačit výše zmíněné 2 minuty. Přemýšlím o tom, že bych mohl meditovat třeba i jednou denně v práci. Jen tak na zkoušku.

Proč bych měl vlastně meditovat? Kromě zdravotního přínosu chci vyzkoušet stav klidu, kdy svoji mysl neplním myšlenkami, ale snažím se jí soustředit na jedinou věc a to je pouze můj dech, jak vniká dovnitř, a poté jak uniká ven. V poslední době mám pocit, že čas plyne rychleji a tímto způsobem bych chtěl zase získat zpět svojí vládu nad časem a nad tím, abych neměl pocit, že mě válcuje.

 

Poděkování za úvodní fotografii: Wonderlane via Flickr cc

internet-mail-800px

Nenechte si utéct nejnovější články

Každý čtvrtek publikuji nový článek na téma osobního rozvoje a růstu. Pro inspiraci a lákající k aktivitě. Všechny jsou původní a originální. Všechny jsou 100% prožité a vyzkoušené. Vyplňte vaše jméno a emailovou adresu, na kterou vám budu posílat aktuální články, aby vám nějaký neunikl.