Výzva na měsíc duben: zdravé stravování

Už je to měsíc, co jsem publikoval svoji první výzvu. Hodí se tedy provést vyhodnocení, ke kterému se dostanu později, a vypsat výzvu novou.

Měsíc duben se chci zaměřit na zdravé stravování. V mém podání to může znamenat lehce něco jiného, než co si pod tím můžete představit. Raději proto uvedu vše na pravou míru a popíši princip mého zdravého stravování a o co se budu následující měsíc snažit.

Zdravé stravování

Zdravé stravování pro mě neznamená jen jíst hodně zelené zeleniny a ovoce, ale především se plně věnovat jídlu co zrovna jím. Tohle se mi ne vždycky daří, a proto s tím chci něco udělal pomocí této výzvy. Nebudu se tedy zabývat tím co jím, ale budu se zabývat způsobem, jakým se stravuji. Jen upřesňuji, že to co jím, má taky velký vliv na zdravé stravování, ale není to momentálně součást mojí výzvy.

Pravidla výzvy pro tento měsíc jsou následující.

Při jídle:

  • se věnovat jídlu samotnému
  • nekoukat na televizi, video, počítač, mobil a další rušivou elektroniku
  • nečíst si časopis, noviny, knihu
  • neodbíhat zbytečně od stolu
  • v přítomnosti dalších lidí u stolu je povolena konverzace

Pravidel není mnoho, ale jsou celkem zásadní. Dodržet je nebude jednoduché, protože se stávalo, že jsem kolikrát, třeba při večeři, sledoval nějaký pořad, nebo jsem si četl co se stalo nového ve světe. Z jídla se tak stala jenom hmota, co se mi sunula do pusy bez jakékoliv informace o chuti, vůni a konzistenci.

Držte mi palce. Jestli se chcete do výzvy také zapojit, klidně můžete. Máte jinou výzvu, který je šitá jen vám a pouštíte se do ní? Dobře. Dejte mi o ní vědět na twitteru s hashtagem #VyzvaNaMesic.

Vyhodnocení emailové výzvy

Celý měsíc březen jsem se potýkal s výzvou omezeného přístupu k emailu. Stanovil jsem si maximálně 3 přístupy k emailu za den a další pravidla. Jsem rád, že jsem tuto výzvu uskutečnil. Otevřela mi oči v tom, že jsem byl příliš závislý na kontrolování své emailové schránky. Několikrát jsem se na začátku měsíce přistihl s pocitem, že bych se mohl podívat na svůj email mimo povolené přístupy. Ale pocitu jsem odolal. Tento pocit postupem času začal mizet a mě se celkem osvědčilo kontrolovat poštu jenom třikrát za den. Zaznamenal jsem dokonce posun ve vyřízených emailech a záležitostech, které byly na emaily navázány. Předtím mi dělalo problém odpovědět na nějaký email a neustále jsem to odkládal. S pomocí emailové výzvy jsem odpovídal na emaily okamžitě.

Také jsem zjistil, že nutkání ke kontrole emailu mám většinou, když je přede mnou nějaký úkol, který se mi zdá těžký nebo vypadá, že mi zabere mnoho času. S omezením, které jsem si dal, jsem byl nucen se těmto úkolům věnovat, a tudíž jsem zlepšil svojí výkonnost.

A jak to všechno dopadlo? Výzva pro mě nebyla tak těžká, jak se mi na začátku měsíce zdála. Neměl jsem problém dodržet omezení na 3 přístupy denně. Nestalo se mi, že bych tento limit překročil. Dokonce byly dny, kdy jsem se na email přihlásil jenom jednou. Když k tomu připočtu výše zmíněné pozitiva, tak jsem s výzvou spokojen a dopadla nad míru výborně.

Rozhodl jsem se, že budu nadále pokračovat v omezeném přístupu k emailu. Mělo to na mě pozitivní vliv, a tak si chci tento návyk ponechat ve svém arzenálu.

 

Poděkování za úvodní fotografii: Rick Ligthelm via Flickr cc

internet-mail-800px

Nenechte si utéct nejnovější články

Každý čtvrtek publikuji nový článek na téma osobního rozvoje a růstu. Pro inspiraci a lákající k aktivitě. Všechny jsou původní a originální. Všechny jsou 100% prožité a vyzkoušené. Vyplňte vaše jméno a emailovou adresu, na kterou vám budu posílat aktuální články, aby vám nějaký neunikl.